Wednesday, February 26, 2014

Samsung Galaxy S5 akan dilepaskan April 2014!

2:30 PM

samsung galaxy 5
Samsung Galaxy 5
Samsung suka membuat kejutan apabila ia mengumumkan jenama baru telefon pintar Galaxy. Pelancaran Galaxy S5 di Barcelona adalah tiada bezanya. Tetapi kali ini tumpuan adalah pada telefon pintar dan tidak pada ciri-ciri yang mungkin atau tidak boleh berfungsi. Mungkin Samsung telah belajar sesuatu dari pelancaran Galaxy S4 iaitu pada tahun lepas bahawa majlis itu terlalu dipamerkan dan peranti terlalu sarat dengan ciri-ciri yang berfungsi lebih sebagai gimik pemasaran daripada apa-apa yang benar-benar membantu pengguna.

s5 dan gear 2
Samsung Galaxy 5 bersama Gear 2
Pelancaran Galaxy S5 mempunyai tiada sejumlah besar orang atau kanak-kanak menari daripada tahun lepas. Perkara yang sama boleh dikatakan untuk peranti. Bagi Galaxy S5, Samsung telah memberi tumpuan kepada ciri-ciri gaya hidup untuk pengguna dan kurang kepada teknologi whiz-bang . Jika Samsung boleh hidup sehingga mesej ringkas daripada pengumuman pelancaran di Mobile World Congress di Barcelona, ​​

Galaxy S5 mungkin berakhir menjadi alat yang lebih baik dan lebih menarik daripada sebelumnya. Samsung Galaxy S5 akan dilancarkan pada 11 April di 150 buah negara. Pemasaran Samsung untuk telefon ini memberi tumpuan kepada lima aspek pengalaman pengguna iaitu reka bentuk, kamera, sambungan pantas, keselamatan dan kecergasan.

Reka Bentuk

s5 biru, putih, hitam, tembaga emas
Biru, Putih, Hitam dan Tembaga Emas
Galaxy S5 akan datang dalam empat warna berbeza (biru, putih, hitam dan tembaga emas) dengan penutup belakang yang berlubang. Ia menyokong Full HD Super AMOLED paparan 5.1 inci dengan skrin yang menyesuaikan diri dengan keadaan cahaya dan juga sebagai ciri malap baru apabila anda berada di dalam bilik gelap. Telefon pintar ini mempunyai bateri 2800 mAh dan versi baru ciri-ciri penjimatan kuasa yang telah menghiasi telefon sebelumnya selaras S line.

s5 bateri 2800 mAh
Membekalkan 2800 mAh Bateri
TouchWiz, pelancar custom Samsung, telah melunakkan dan dipermudahkan, juga dilepaskan menarik, memandangkan versi terdahulu TouchWiz selalunya lebih berkesan mendapatkan jalan kepada pengguna daripada membantu mereka beroperasi telefon pintar mereka.

Kamera

s5 kamera 16 megapiksel
Kamera 16 Megapiksel
Samsung melunakkan semua ciri-ciri dalam kamera untuk pelancaran Galaxy S5. Kamera 16 megapiksel menggunakan chipset sendiri dalam telefon dan ciri-ciri autofocus automatik baru. Galaxy S5 menyokong high dynamic range (HDR) fungsi pengimejan baru yang Samsung mengatakan ia boleh mengawal fokus cahaya apabila mengambil gambar.

HDR di Galaxy S5 juga akan bekerjasama dengan video, yang agak baru dalam dunia telefon pintar. Samsung juga adalah menyediakan ciri dalam kamera yang dipanggil Focus Select yang membolehkan jurugambar untuk memberi tumpuan kepada satu objek manakala kaburkan yang lain. Pada pandangan pertama, ini seolah-olah menjadi ciri dalam camera's viewfinder, bukan alat foto-mengedit.

Sambungan Pantas

s5 ultra power saving mode
Mempunyai Ciri Ultra Power Saving Mode
Galaxy S5 akan menyokong sehingga lapan band-LTE, yang bermakna ia akan bekerja di luar kotak kira-kira mana-mana pasaran di dunia. Ia juga mempunyai Wi-Fi MIMO (802.11ac) dan "download booster" yang kononnya menggabungkan isyarat data untuk melajukan muat turun. Samsung mendakwa Galaxy S5 boleh memuat turun gigabit data dalam 30 saat.

Ciri baru "ultra power saving mode" akan menjimatkan bateri dengan menutup telefon ini ke tahap idle dengan hanya teks dan keupayaan telefon sahaja berfungsi. Samsung mendakwa bahawa apabila bateri jatuh kepada 10%, telefon akan pergi ke ultra power saving mode, membenarkan ia untuk berjaga sehingga 24 jam.

Perlindungan & Keselamatan

s5 pengimbas cap jari
Mempunyai Pengimbas Cap Jari
Samsung mempunyai jenama pengimbas cap jari baru dalam Galaxy S5 yang akan membolehkan pembayaran mudah alih (dengan PayPal), suatu "private mode" yang mengunci gambar dan data anda dengan cap jari anda. Ciri "kid mode" direka untuk ibu bapa yang anak-anak menggunakan peranti mereka iaitu ia menghadkan apa yang anak mereka boleh akses.

Galaxy S5 adalah tahan daripada air dan habuk, ia memenuhi satu "ingress protection" standard dipanggil IP67. Ia akan dapat bertahan daripada terkena hujan, tetapi tidak sehingga anda berenang di tasik. Tahan air tidak bermakna kalis air. Pengguna perniagaan boleh memerintahkan Galaxy S5 dengan ciri-ciri keselamatan Knox Samsung. Telefon pintar ini juga dimasukkan ke perkhidmatan mudah alih Google.


Kecergasan

Keupayaan kecergasan Galaxy S5 dibalut di sekeliling pergelangan tangan anda. Samsung mempunyai tiga smartwatche baru untuk pergi bersama-sama dengan Galaxy S5 : The Gear 2, Gear Neo dan Gear Fit.

s5 fit, gear 2 neo, gear 2
Dari kiri gambar: Fit, Gear 2 Neo, Gear 2
Peranti Gear baru dibawa dengan berasaskan Linux Tizen berbanding dengan Android satu lelaran pertama Galaxy Gear. Gear 2 mempunyai aplikasi baru dan tetapan dan watch faces yang Gear asal tidak ada. Gear 2 dapat mengesan kadar denyutan jantung dan bermain muzik (dengan 4 GB memori dalaman). Peranti Gear akan dapat sync dengan 17 peranti Galaxy berbeza sebaliknya, Gear Galaxy hanya bekerja dengan Galaxy Note 3 "phablet " pada majlis pelancaran.

s5 gear fit
Gear Fit - Lebih Kecil dan Fokus
Gear Fit adalah lebih kepada kecergasan daripada smartwatch yang lain, kerana ia termasuk monitor kadar jantung dan alat pengukur langkah. Fit ini mempunyai lengkungan, Super AMOLED skrin sentuh peranti dan ianya ringan hanya pada 27 gram. Fit juga akan mempunyai pemberitahuan (notifikasi), ciri yang tidak ada pada pengesan kecergasan.

Untuk menganalisis data ini, Galaxy S5 datang dengan "S app Health" Samsung dan "digital coach". Galaxy S5, seperti smartwatch yang lain , juga datang dengan monitor kadar jantung sendiri, dibina pada belakang peranti di bawah kamera.

s5 monitor kadar jantung
Monitor Kadar Jantung

Seorang usahawan internet yang mempunyai minat dalam bidang pemasaran internet. Meminati bidang teknologi dan dikongsikan melalui penulisan. Masih menuntut di Universiti Teknologi Malaysia sebagai pelajar ijazah sepenuh masa.

1 comments :

 

© 2014 InfoTeknologi Hak Cipta Terpelihara
Dimiliki oleh Ariltech Enterprise (JM0641755-W). Disokong oleh Templateism